Interstitial pneumonitis after low-dose methotrexate therapy in primary biliary cirrhosis.

Machine translation Machine translation
Categorie Primary study
TijdschriftGastroenterology
Year 1994
Interstitiële pneumonitis is een zeldzame complicatie van een lage dosis methotrexaat therapie bij patiënten met psoriasis, maar komt voor in 3% -5% van de patiënten met reumatoïde artritis. We vonden een hogere incidentie van interstitiële pneumonitis bij patiënten met primaire biliaire cirrose (14%) en beschrijven de klinische verschijnselen, behandeling en mogelijke etiologie. Bloedonderzoek, arteriële bloedgas bepalingen, borst röntgenfoto's, bronchoscopie, traanproductie, autoantibody tests, en serum immunoglobuline concentraties werden verkregen op de zes vrouwen die ontwikkeld interstitiële pneumonitis, terwijl die methotrexaat in een dubbel-blinde prospectieve klinische studie van methotrexaat vs colchicine bij 87 patiënten met primaire biliaire cirrose. Zes van de 43 patiënten (14%) die behandeld werden met methotrexaat in vergelijking met patiënten die geen colchicine ontwikkeld interstitiële pneumonitis 19-61 weken na het begin van de behandeling. De longontsteking is gekenmerkt door dyspnoe, hypoxemie, long-en bilaterale infiltraten, die allemaal binnen 24 uur gereageerd op de intraveneuze toediening van glucocorticoïden. Er was geen correlatie tussen de pneumonitis en preëxistente longziekte, de ernst van de primaire biliaire cirrose, de titer van antimitochondrial antilichaam, of andere ziekten die gepaard gaan met primaire biliaire cirrose. Patiënten met primaire biliaire cirrose die een lage dosis methotrexaat (15 mg / week) zijn gevoeliger voor interstitiële pneumonitis dan patiënten met psoriasis of reumatoïde artritis. De longontsteking lijkt een overgevoeligheidsreactie en reageert snel op intraveneuze behandeling met glucocorticoïden.
Epistemonikos ID: 6ac285e95b52bf0357001303517bf16a446f8fe6
Warning
This is a machine translation from an article in Epistemonikos.

Machine translations cannot be considered reliable in order to make health decisions.

See an official translation in the following languages: English

If you prefer to see the machine translation we assume you accept our terms of use